Frankfurtská tabulka slev

V roce 1985 byla v Německu vydána tzv. Frankfurtská tabulka slev, kterou naleznete níže. Jde o výpis slev, které jsou uplatnitelné v případě nedodržení slibovaných podmínek ze strany organizátorů zájezdů. Při vyřizování reklamací se informacemi v tabulce řídí soudy i cestovní kanceláře po celém Německu. Frankfurtská tabulka slev v České republice zatím zavedená není, tuzemské cestovní kanceláře se jí neřídí a tak se stává, že občan mnohdy neví, na co všechno má v případě reklamace svého zájezdu nárok. Vaše nároky.cz jsou zde proto, aby na základě uvedených informací vynárokovali peníze poškozených klientů, ať už soudní či mimosoudní cestou. Je však důležité, aby si klienti v případě neúspěšných zájezdů fotili veškeré vady a zájezd reklamovali do 3 měsíců. Jakmile zájezd zakoupí, měli by se ujistit, že veškeré služby, které jim byly přislíbeny v katalogu a kvůli kterým se rozhodli daný zájezd koupit, mají také zaručené cestovní smlouvou.

Slevy za nedostatky v situování ubytování

Ubytování v jiném, vzdálenějším objektu, než jaký byl nabízen 10 – 25 % dle vzdálenosti
Ubytování ve vzdálenějším objektu, než bylo uvedeno ve smlouvě (např. od pláže) 5 – 15 %
Odlišný způsob ubytování místo objednaného (bungalov místo hotelu, jiné poschodí, pokoj bez balkónu, bez výhledu na moře apod.) 5 – 20 %

Slevy za rozdílný druh pokoje, než jaký byl objednán (zaplacen)

Dvoulůžkový místo jednolůžkového 20 %
Třílůžkový místo jednolůžkového 25 %
Třílůžkový místo dvoulůžkového 20 – 25 % podle toho, je-li ubytován se členem stejné skupiny nebo cizí
Čtyřlůžkový místo dvoulůžkového 20 – 30 % podle toho, je-li ubytován se členem stejné skupiny nebo cizí

Slevy za nedostatky ve vybavení pokoje

Příliš malá plocha 5 – 10 %
Chybí balkón (jen v určitém období – léto u moře) 5 – 10 % byl-li slíben a zaplacen
Chybí výhled na moře 5 – 10 % byl-li slíben a zaplacen
Chybí vlastní koupelna a WC 10 – 25 % dle objednávky a platby
Chybí vlastní WC 10 – 25 % dle objednávky a platby
Chybí sprcha 10 % dle objednávky a platby
Chybí klimatizace 10 – 20 % dle příslibu v určitém ročním období
Chybí rádio, televize 5 % dle příslibu
Příliš málo nábytku 5 – 15 %
Poškozené pokoje (trhliny ve zdi, vlhko, plíseň aj.) 10 – 50 %
Hmyz na pokoji 10 – 50 %

Slevy za nefungující zařízení na pokoji

WC 15 %
Koupelna (bojler s teplou vodou) 15 %
Výpadek elektrického proudu, plynu 10 – 20 %
Neteče voda 10 %
10 % 10 – 20 %, dle roční doby
Nejezdí výtah 5 – 10 %, dle poschodí

Slevy za nedostatky v úklidu pokoje

Úklid vůbec nefunguje 25 %
Špatný úklid 10 – 20 %
Nedostatečná výměna ložního prádla, ručníků 5 – 10 %

Slevy za rušení na pokoji

Rámus přes den 5 – 25 %
Rámus v noci 10 – 40 %
Zápach 5 – 15 %
Nedostatek slíbených služeb (při lázeňském pobytu chybí termální lázně, masáže apod.), chybí sportoviště aj. 20 – 40 %

Slevy za ztrátu času při nutném stěhování

V rámci stejného hotelu příslušnou část nákladů za půl dne
Do jiného hotelu příslušnou část nákladů za jeden den

Slevy za nedostatky ve stravování

Naprostý výpadek 50 %
Jednotvárný jídelníček 5 %
Málo teplá až vychladlá jídla 10 %
Zkažená, resp. nepoživatelná jídla 20 – 30 %
Samoobsluha místo obsluhy číšníkem 10 – 15 %
Dlouhé čekací doby na obsluhu 5 – 15 %
Stravování na směny 10 %
Špinavé stoly, ubrusy 5 – 10 %
Špinavé příbory, nádobí 10 – 15 %
Chybějící restaurace nebo supermarket při fungující hotelové stravě 0 – 5 %, dle příslibu a náhradních možností v místě pobytu
Chybějící restaurace nebo supermarket při samozásobování 15 – 20%

Slevy za problémy s bazénem

Chybějící nebo špinavý bazén 10 – 20 %, dle příslibu
Chybějící krytý bazén, je-li k dispozici otevřený 10 %, dle příslibu a roční doby
Chybějící krytý i otevřený bazén 20 %

Slevy za služby delegátů a průvodců

Špatná organizace 0 – 5 %
Špatné služby při poznávacích zájezdech 10 – 20 %
Špatné služby při studijních cestách s odborným vedením 20 – 30 %, dle příslibu

Slevy za chybějící střediska a další nedostatky

Chybějící sauna 5 %, dle příslibu
Chybějící tenisové kurty 5 – 10, % dle příslibu
Chybějící minigolf 3 – 5 %, dle příslibu
Chybějící škola surfu, potápění aj. 5 – 10 %, dle příslibu
Chybějící možnost jízdy na koni 5 – 10 %, dle příslibu
Chybějící opatrování dětí 5 – 10 %, dle příslibu
Nemožnost koupání v moři 10 – 20 %, dle nabídky v prospektech a nemožnosti koupání
Špinavá pláž 10 – 20 %
Chybějící lehátka, slunečníky 5 – 10 %, dle příslibu
Chybějící snack bar nebo bar na pláži 0 – 5 %, dle náhradních možností v místě pobytu
Chybějící pláž 10 – 20 %, dle příslibu
Chybějící možnosti (objekty) zábavy, disco, noční kluby, animátoři aj. 5 – 10 %, dle příslibu
Chybějící butiky a obchody 0 – 5 % dle příslibu
Neuskutečnění výletu na pevninu při okružních plavbách 20 – 30 % příslušné ceny onoho dne s výletem

Slevy za nedostatky v dopravě

Odjezd odložený o více než 4 hodiny 5 % podílu ceny jednoho dne za kždou další hodinu
Nižší třída v dopravním prostředku 0 –15 %
Větší odchylka od obvyklého standardu 5 – 10 %
Nedostatečná obsluha během letu 0 – 5 %
Nedostatky ve vybavení letadlové třídy (chybí rádio, TV, projekce filmů aj.) 5 %
Změna dopravního prostředku podíl ceny dle vzniklého zdražení
Chybějící transfer z letiště nebo nádraží do hotelu náhrada nákladů vynaložených na náhradní dopravu

Uplatněte Váš nárok!

Vaše nároky.cz, SE © 2013


Vaše nároky.cz, SE © 2013